החשש בישראל • גלנט: "ישראל עלולה לשלם את המחיר"

שלמה ריזל 1 Comment on החשש בישראל • גלנט: "ישראל עלולה לשלם את המחיר"

העיצומים הקשים כנגד איראן יכנסו לתוקף בחמישי לנובמבר, מדובר על סנקציות שישתקו את הכלכלה האיראנית | החשש בישראל מפני פעולה איראנית בתגובה לסנקציות | השר גלנט התייחס לכך: "מי שחושב שזה תיאורטי, שישאל את עצמו למה עפו על ישראל 40 טילים במלחמת המפרץ" | ראה"מ הודה לנשיא טראמפ על הטלת הסנקציות "התוצאות נראות כבר בשטח"

התמונה שפרסם הנשיא טראמפ עם הכיתוב "הסנקציות מגיעות"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הסנקציות מגיעות: בתאריך ה-5 לנובמבר יכנסו הסנקציות האמרקניות המלאות לתוקפם. איראן תתמודד עם סנקציות קשות ומשמעותיות שהושתו עליה לפני ההסכם עם מעצמות העולם. נשיא ארה"ב פרסם תמונה שלו עם הכיתוב "הסנקציות מגיעות". כזכור בסיבוב הקודם בו הוטלו אותם סנקציות כנגד איראן על ידי הנשיא אובמה, איראן עמדה לפני קריסה כלכלית. באיראן הלחץ גובר במיוחד לאור המדיניות הקשוחה שמנהל הנשיא טראמפ.

החשש הישראלי: חבר הקבינט המדיני ביטחוני, השר יואב גלנט אמר היום: "כי מי שעלולה לשלם את מחיר החרפת הסנקציות האמריקניות על אירן היא דווקא ישראל. במקרה של עימות עם ארה"ב לאירן אין הרבה מה לעשות. אבל יש דבר אחד שהיא יכולה וזה לפגוע בבנות הברית שלה והראשונה זו ישראל".

עוד הוסף גלנט: "מי שחושב שזה תיאורטי שישאל את עצמו למה עפו על ישראל 40 טילים עירקיים במלחמת המפרץ". הוסיף גלנט. לדבריו אירן היא "הבעיה האסטרטגית הביטחונית החמורה ביותר שרובצת לפתחה של ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס לסנקציות ואמר: "שנים שאני קורא לחידוש הסנקציות במלואן נגד משטר הטרור הרצחני באיראן שמסכן את העולם כולו. האפקט של הסנקציות הראשוניות כבר מורגש – הריאל בשפל, כלכלת איראן בשפל ואנחנו רואים את התוצאות כבר בשטח.

תודה לך הנשיא טראמפ על המהלך ההיסטורי. הסנקציות אכן מגיעות".

דיווחים בכלי תקשורת ערביים מדווחים על חשש בישראל והגברת המתיחות בין ישראל לאיראן בעקבות הסנקציות הקשות של ארה"ב כנגד איראן בעידוד ישראל.

חבר מועצת המומחים באיראן של האייתולה עלי חמינאי אמר ביום שיש האחרון: "חיל הים האיראני ישלוט על מיצרי הורמוז ויגן על המייצר, שלוש מיכליות נפט סעדיות עוברות את המיצר הזה כל יום, אם יהיה צורך, נעצור את שלושת הספינות הסעודיות, נחרים את הנפט ונקח בשבי את העובדים".

מזכיר המדינה של איחוד האמירויות הגיב לסנקציות האמריקאיות על איראן ואמר: "כי טהרן אשמה במצבה. על פי דבריו, המדיניות מדיניותה האגרסיבית של איראן היא אחראית במידה רבה להשבת הסנקציות עליה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    פחדנות שמאלנית קלאסית. כשסוף סוף הולכים להעמיד את איראן בפינה יש שנכנס מזה לפאניקה